Godt at se dig!
Ellers login via email.
Velkommen til Nordsjö
Ellers login via email.
Opret forbindelse
Tak!
Vores nyeste tips og inspirationer er på vej til din postkasse
Opret forbindelse
Glemt dit kodeord?
Indtast den e-mailadresse, der hører til din konto
Kontoindstillinger
Adgangskoden er blevet ændret
Glemt dit kodeord?
Would you spare a minute to answer 3 questions
Thanks!
We will send you colourful news every now and then.
Få mest muligt ud af ekstraarbejde
Når en kunde skifter mening om en projektplan, skal du opfatte det som en ny forretningsmulighed snarere end et problem
Hvis en kunde ønsker, at du skal udføre mere malerarbejde end beskrevet i projektplanen, behøver det ikke at være en dårlig ting. Hvis du griber det positivt an, kan det ekstra arbejde vendes til at blive en ny forretningsmulighed.
Bedøm det større arbejdsomfang
Når du arbejder for en kunde, vil vedkommende ofte udnytte muligheden for at få udført mere malerarbejde. Hvis kunden efterspørger mere malerarbejde, skal du lytte til kundens ønsker og spørge, om du skal give et tilbud på det malerarbejde, der ligger ud over det oprindeligt aftalte arbejdsomfang. Det er en pæn måde at informere kunden om, at det de nu efterspørger, ikke indgår i den oprindelige projektplan og økonomiske aftale.
Vis mulighederne
Hvis kunden stadig er interesseret, kan det være en god idé at pege på de områder, som de endnu ikke har overvejet. Hvis de ønsker at få malet vinduespartierne, kan de måske også være interesseret i at få malet panelerne? Forklar dem, hvor meget de kan spare ved at slå til nu, hvor du alligevel er i gang i deres hjem. Måske kan du bruge nogle af de materialer, som de allerede har betalt for til det ekstra arbejde.
Gå efter det igen
Hvis din kunde virker interesseret i at få udført mere malerarbejde og udvide projektplanen, skal du gå efter det, som var det en ny kunde. Præsentér kunden for tilsvarende arbejder, du har udført tidligere og forklar dem om fordelene ved at få udført arbejdet med det samme frem for at vente.
Anbefalinger, relationer og rabatter
Et øget arbejdsomfang giver andre muligheder end blot mersalg eller nye tilbud. Hvis det oprindelige job er gået rigtig godt, og du dermed har opbygget en god kunderelation, kan du tilbyde fremtidige rabatter, så merprisen for det ekstra arbejde bliver lettere for kunden at acceptere. Måske kan du tilbyde rabat på fremtidige reparationsarbejder eller en kreditnota, hvis deres anbefalinger af dig til venner og bekendte fører til nye opgaver.
AkzoNobel
Tilføj en ny opgave
Tilføj en ny opgave
Redigér
Slet opgave
Er du sikker? Alle gemte noter, fotos og informationer vil blive slettet.
Gem farve
Gem under Min arbejdsplads
Gem produkt